Gebruik je volumeknop! Riff voor elektrische gitaar
- faridbenkmil
- Mar 23
- 1 min read
Zo vaak denken wij elektrische gitaristen dat we meer en betere spulletjes nodig hebben om te kunnen spelen met sounds. Dit volgende stuk is een voorbeeld van hoe het simpeler kan. Stel je gitaar en amp in met een redelijk distorted geluid. Draai nu je volume knop lager, totdat je een soort van clean geluid hebt waar je tevreden mee bent. Wil je clean/ingehouden spelen? Dan gebruik je deze stand. Wil je meer Rocken of soleren? Draai dan je volume knop weer open! Dit voorbeeld is is gebaseerd op een bluesrock achtige opvatting in G mineur. Je kunt dit letterlijk leren om na te spelen, maar je kunt ook gewoon het principe oefenen, en zelf een leuke riff of partij verzinnen waarbij je je volume knop gebruikt!
Veel speelplezier!



Comments